Z lodního deníku - špunt v čele, zvratky v moři a autopilot v háji
Další den, v neděli v půl desáté dopoledne jsme konečně vyjeli se Sarou z přístavu. K té slavností příležitosti jsem si nachystala i Mimosu (pro ty hříšníky, kteří nevědí, co to je, je to koktejl z Prosecca a pomerančovýho džusu). Než jsem stihla Prosecco pořádně odšpuntovat, vyletěl špunt sám od sebe a namířil to přímo do mýho čela. Naštěstí už potrefená jsem, takže mi to nemohlo ublížit. Na lodi se rozšířila dobrá nálada, všichni byli rádi, že konečně vyrážíme na plavbu, pouštěly se písničky, začaly se otevírat láhve (no dobře, ty se otevřely už den předtím). Nic nemohlo překazit takovej dobrej začátek plavby. Nebyli jsme ani kilometr od přístavu, když Čenda prohlásil "Nejede mi autopilot, musíme se vrátit zpátky". No to snad ne. A tak místo toho, abychom společně s ostatními katamarány vyjížděli na otevřený moře za dobrodružstvím, krčili jsme rameny, když jsme je míjeli a jeli zpět do přístavu. Začal debata o tom, že pokud to nezvládnou opravit, tak se budeme muset přestěhovat na jinou loď. Všem se v očích mihla hrůza při představě, že budeme muset vydělat všechny věci z kajut, z ledničky, z úložných prostor v podlaze, ze skříněk v kuchyňce a znovu to všechno přenosit na jinou loď. Pak se k tomu přidala debata o tom, na jakou loď by nás vlastně přestěhovali, když jsou všechny zabraný. V přístavu kotvila už jen jedna loď, která byla objednaná pro tenhle výlet. Byla ale o dost menší, než naše Sara a na přídi lodi měla místo pohodlných sedaček jen síť. Najednou nám naše loď vlastně nepřipadala tak špatná, kajuty nebyly už tak malý a sprchování nad záchodem? Pf, žádný problém!
V přístavu jsme si takto postáli hodinu, připraveni kdykoliv začít protestovat, že se na tu druhou loď určitě nestěhujeme. Kapitán Čenda se snažil problém s autopilotem vysvětlit týpkům z přístavu, ale protože jeho angličtina hodně pokulhávala, vypadala konverzace mezi nimi nějak takto:
Čenda: "Autopilot - kaput!"
Týpci z přístavu: "It's not working? It will work when you go on the sea."
Čenda: "Ne, ne! Autopilot - kaput! Vůbec nefunguje!"
S naší pomoci jsme problém s autopilotem zaměstnancům přístavu nakonec vysvětlili. Opět přišel mechanik, který naši korábku opět
opravil a my tak mohli opět vyjet. Byl tohle poslední problém s lodí během naší cesty? Ani zdaleka. V průběhu týdne se pokazilo snad všechno, co mohlo; i když byly oba dva tanky naplněný, tak z neznámýho důvodu přestala téct voda, aby se pak sama rozjela, jeden den nám vůbec nefungovala elektřina a s tím i spojený autopilot, poslední den nám zase vypověděl plyn a my tak museli prosit kapitána z druhé, spřátelené lodi, aby nám půjčil svoji plynovou láhev.